fbpx

בקשה למתן צו קיום צוואה | בדיקת קיום צו ירושה

נפטר לכם אדם קרוב ואתם היורשים שלו? מעוניינים לבצע את חלוקת הרכוש באופן מסודר? בדקו האם הנפטר הותיר אחריו צוואה, במידה וכן – זה הזמן להגיש בקשה למתן צו קיום צוואה לרשם לענייני ירושה. כדי להגיש את הבקשה בצורה מסודרת אשר תמנע עיכובים מיותרים ותקדם את ההליך לאישור הצוואה הכתובה, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מקצועי דרך משרד עורכי דין המתמחה בענייני ירושות וצוואות.

לא יודעים אם אכן יש צוואה רשומה על שם המנוח? הדבר הנכון לבצע במצב כזה הוא בדיקת קיום צוואה ולוודא האם הושארה צוואה של המנוח ברשם לענייני ירושה.

בדיקת קיום צוואה עם עו"ד

במידה והנפטר השאיר אחריו צוואה, יש צורך באישור רשמי של הצוואה ברשם לענייני ירושה. במידה והצוואה כבר הוגשה לרשם לענייני ירושה, יש לכם אפשרות לפנות למשרד עורכי דין העוסק בנושאי ירושה ולהכין את הטפסים יחד עם עורך הדין על מנת להגיש בקשה לבדיקת צו קיום צוואה.

בכדי לקדם בקשת צו קיום צוואה, אתם יכולים לפנות כבר עכשיו למשרד עורכי דין לענייני ירושה ולהגיש את הבקשה לאחר שעורך הדין בדק אותה ועבר על כל המסמכים הרלוונטיים לצוואה שהשאיר אחריו הנפטר.

את התהליך הקשור לחלוקת ירושה ניתן לבצע בליווי משפטי של עו"ד ירושה וצוואה הוא הליך בדיקת צו קיום צוואה. במידה והנפטר הקרוב אליכם השאיר צוואה, יש להגיש את הצוואה לרשם לענייני ירושה של האפוטרופוס הכללי (השייך למשרד המשפטים).

במידה והצוואה מאושרת, ניתן לכם צו לקיום צוואה מהרשם לענייני ירושה והוא נשלח במקביל לבנקים ולחברות הביטוח על מנת שתהיה לכם אפשרות לטפל בחלוקת העיזבון אשר השאיר אחריו הנפטר. את בדיקת צו קיום הירושה יכול לבצע רק אדם הרשום כיורש בצוואה ולהיעזר בעו"ד לענייני ירושה על מנת להגיש את הבקשה בצורה תקינה ומקצועית על מנת לקדם את הליך האישור.

חלוקת רכוש במקרה של צוואה

אם אתם מופיעים בצוואה של האדם הנפטר, חלוקת הרכוש אם כן צריכה להיות פשוטה יותר אך למרות זאת יורשים מוצאים את עצמם ללא יכולת לבצע את חלוקת הרכוש. הסיבות לכך הן משתנות ויכולות להיות קשורות לבקשה של אחד היורשים או צד שלישי שאינו יורש בדרישה לביטול צו קיום צוואה ובמקרים אחרים בעיות בירוקרטיות ומסמכים חסרים לאישור הצוואה. אם כן, כדי לקדם את חלוקת הרכוש בצורה יעילה, כדאי שיהיה לכם סיוע משפטי של עו"ד לדיני משפחה.

הגשת בקשה לצו קיום צוואה

הגשת בקשה לצו קיום צוואה כאמור מתבצעת מול הרשם לענייני ירושה שהוא חלק מהאפוטרופוס הכללי של משרד המשפטים בישראל. הקביעה של הרשם לענייני ירושה היא חשובה ביותר על מנת להביא אתכם לשלב חלוקת הרכוש. כאשר הרשם לענייני ירושה מאשר קיום של צוואת נפטר, האישור נשלח אליכם דיגיטלית ובמקביל נשלח גם לבנקים ולחברות הביטוח וזאת על מנת להקל עליכם את חלוקת הרכוש, הכספים והנכסים שהשאיר אחריו המנוח ומצויינים בצוואה אותו השאיר.

במקרים מסויימים יתכן וידרשו מכם לשלוח מסמכים או אישורים נוספים ואף פרטים והבהרות לגבי הצוואה.

ישנם מקרים שעניין אישור הצוואה אף עובר לטיפול של בית המשפט לענייני משפחה (בית משפט השלום) כדי לאשר את הצוואה. לכן, כדאי שיהיה לכם ליווי משפטי של עורך דין שיסייע לכם למנוע עיכובים מיותרים בהליך חשוב זה על מנת שתוכלו לחלק את העיזבון בצורה מסודרת ולקבל את הירושה אשר מגיעה לכם.

מה עושים במקרה ויש ירושה ללא צוואה?

במידה והנפטר השאיר ירושה ללא צוואה, הדרך היחידה לאשר את חלוקת העיזבון (רכוש, נכסים וכספים) היא באמצעות בקשה לצו ירושה. צו ירושה הוא המסמך המשפטי הקובע את זכויות היורשים של הנפטר בצורה רשמית וחוקית.

בדיקת קיום צו ירושה

במידה ואתם יודעים כי אין צוואה, יש להגיש לרשם לענייני ירושה בקשה לבדיקת צו ירושה. בקשה למתן צו ירושה נדרשת במקרה ואדם נפטר ואינו השאיר צוואה אחריו והיורשים החוקיים שלו מבקשים לקבל לידם את העיזבון (כסף, רכוש, נכסים) שהשאיר אחריו הנפטר. על מנת שיהיה ניתן להגיש בקשה למתן צו הירושה, אתם צריכים להיות היורשים החוקיים או היורשים העתידיים של היורשים החוקיים, כלומר בני משפחה או מקורבים המיועדים לרשת בעתיד את היורשים החוקיים של הנפטר במקרה זה.

ליווי משפטי בבדיקת צו ירושה או בהגשת בקשה למתן צו קיום צוואה​

אם אתם זקוקים לליווי וייעוץ משפטי בנוגע לבדיקת צו ירושה או בדיקה של קיום צוואה, משרד עורכי דין גלית צור הוא הכתובת עבורכם.

משרדנו מלווה לקוחות בכל רחבי הארץ המבקשים ייעוץ וליווי משפטי לקבל אישור רשמי לחלוקת רכוש של נפטר. לנו ידע וניסיון עצום בתחום והוא יסייע לכם בתהליך הבירוקרטי לאישור הצוואה.

הצוות המקצועי של המשרד מזמין אתכם לתאם פגישה כבר בימים הקרובים על מנת לקדם את נושא הצוואה של הנפטר בצורה מסודרת ומקצועית. התקשרו אלינו עכשיו וקבעו פגישה לזמן לכם ביותר.

בקשה למתן צו ירושה
דילוג לתוכן