fbpx

תשלום מזונות במשמורת משותפת

תשלום מזונות במשמורת משותפת

סיימתם את הליך הגירושין או נמצאים בתוך ההליך עצמו? אחד הנושאים החשובים ביותר הנדרשים לקבוע בני הזוג הגרוש הוא המשמורת על הילדים. במידה וזוהי משמורת משותפת, חשוב לדעת כי אין זה אומר שדמי המזונות מבוטלים. בתי המשפט בישראל נוטים להתייחס לזמן השהות עם הילדים כאלמנט משפיע על קביעת המזונות, במידה והם לא נקבעו בהסכמה, אך המשמורת המשותפת אינה מבטלת באופן אוטומטי את תשלום המזונות. תשלום מזונות במשמורת משותפת אם כן נקבע על פי הסכם בין הורי הילד המשותף או על ידי בית המשפט לענייני משפחה במידה ואין הסכמה של שני ההורים.

קביעת דמי מזונות במשמורת משותפת

אחת הדרכים לקביעת דמי מזונות במשמורת משותפת בצורה מסודרת אשר תשרת את כל הצדדים בצורה טובה, היא באמצעות הסכם חתום בין ההורים. משרד עורכי דין ומגשר המתמחה בתחום דיני משפחה בדגש על ענייני גירושין, יעניק לכם שירות גישור מקצועי על מנת להביא אתכם להסכמה לגבי קביעת המזונות בצורה הטובה ביותר עד להגעה לניסוח הסכם משפטי וחתימה עליו.

האם משמורת משותפת מבטלת מזונות?

השאלה אם ניתן לקבוע משמורת משותפת ללא מזונות היא שאלה הנשאלת רבות בתהליך הגירושין. דמי המזונות משפיעים בצורה כלכלית באופן משמעותי על הצד המשלם המחפש דרכים לצמצם את התשלום או לבטלו באופן מוחלט. חשוב לציין כי דמי המזונות מטרתם לדאוג לילדים המשותפים ולכן כאשר זו המטרה המרכזית, יש לשים את דמי המזונות במקום החשוב והראוי שלהם. ההמלצה היא להגיע להסכמה לגבי משמורת משותפת מזונות ללא התערבות בית המשפט וללא פנייה לערכאות משפטיות בתביעות הדדיות.

תשלום מזונות במשמורת משותפת

מזונות ילדים במשמורת משותפת – קריטריונים

הקריטוריונים החשובים לקביעת מזונות ילדים במשמורת משותפת הם בין היתר גיל הילדים, הכנסות ההורים, הרכוש שהם מחזיקים, נכסים המפיקים הכנסה קבועה והצרכים הבסיסיים של הילדים. המטרה של משרד עורכי הדין לדיני משפחה במקרה זה הוא להביא את ההורים להסכמה המתאימה לצרכים בשנים הקרובות כאשר ידוע כי צרכים פיננסיים הם נתון משתנה ולא ניתן לקבוע אותו באופן מוחלט לתקופה ממושכת. אם כן, כל הורה הנמצא בהליך גירושין צריך לדעת כי הסכמים משפטיים בנוגע לתשלום מזונות במשמורת משותפת יכולים להיחתם מחדש בעתיד עם שינוי הסכומים והתנאים של ההסכם וזאת כאמור בהסכמה של שני ההורים הגרושים.

טיפול משפטי לתשלום מזונות במשמורת משותפת דרך משרד עורכי דין גלית צור

לקבלת ייעוץ משפטי למשמורת משותפת מזונות, צרו קשר עכשיו עם משרד עורכי דין גלית צור המעניק שירות מקצועי וזוגי לגישור עבור הורים הנמצאים בתהליכי גירושין.

דילוג לתוכן